LAWATAN 5P (PENINGKATAN PROFESIONALISME PENDIDIKAN PULAU PINANG) FASA 1 / 2024 SEKTOR PEMBELAJARAN JPNPP

TARIKH : 15 JULAI 2024
📍SK GUAR PERAHU
📍SK PERMATANG PASIR







Tahniah kepada Guru besar yang telah membentangkan Analisis PBD dan UASA 2023/2024. Hari ini saya bersama Ketua Penolong Pengarah Unit Sains & Matematik, Encik Azhar Bin Talib dan Ketua Penolong Pengarah Unit TVET, Datin Sairah Binti Abdullah dari Sektor Pembelajaran,  Jabatan Pendidikan Negeri Pulau Pinang dalam rangka Lawatan 5P (Peningkatan Profesionalisme Pendidikan Pulau Pinang) Fasa 1 / 2024.


▶️Objektif lawatan adalah bertujuan menilai keberkesanan pelaksanaan program utama KPM di sekolah-sekolah rendah supaya menepati kurikulum yang ditetapkan.


▶️Lawatan ini juga bagi memastikan Inisiatif KPM dilaksanakan dengan berkesan di peringkat sekolah seterusnya memantau keberkesanan penyampaian pembelajaran di sekolah rendah bagi memastikan kemenjadian murid dan kualiti sekolah terhasil berdasarkan pekeliling yang sedang berkuatkuasa. ( Pelaksanaan Kurikulum Kebangsaan).


Terima kasih kepada barisan pentadbir, guru- guru yang memberi kerjasama yang sangat baik dalam  penjaminan kualiti pembelajaran dan pengajaran murid seterusnya memastikan kemenjadian murid di sekolah masing-masing.



















SYABAS DAN TAHNIAH!





#lawatan5P
#sektorpembelajaranJPNPP
#PPDSPT
#PBD
#UASA

Post a Comment

0 Comments